Wednesday, February 18, 2009

Majlis Perkahwinan Zakiah @ Busu Kiah



tarikh : 28 December 2008
tempat : Johor Bahru

Photobucket

Busu Kiah ni sepupu aku sebelah mak aku, majlis berlangsung di johor bahru direct drive dari shah alam ke johor bahru ngam-ngam sampai waktu makan ahax. mempelai di sambut dengan silat aluan adat orang johor ni, aku kawin pun ada gak dulu ahax.

Photobucket

kemudian ke majlis menepung tawar oleh para hadirin. majlis ni berlangsung di dalam dewan so pelaminnya agak grand sikit.

Photobucket

acara potong kek lak, yang ni bukan adat tapi dah jadi trend orang johor, masa kecik-kecik dulu aku suka la kecek kek pengantin ni dok kat belakang pengantin sebab lepas dipotong kek akan di agih-agihkan terhad. pat pat nya sapa dapat dia punya ahax.


Photobucket

pastu biasa la bergambar kenangan bersama pengantin, mana-mana sama kot acara ni ahax
dari kiri kaklong (sepupu), makngah, pengantin lelaki, along( anak buah), pengantin pompuan, mak,along,itam (sepupu),sebelah depan tu pangkat anak2 buah aku jek.

Photobucket

bergambar kat luar lak ler ahax

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home